Νομίζουμε ότι η εποχή μας απαιτεί πιο πολλή λογική και λιγότερα νοηματικά κενά ή καγκουροειδή άλματα. Δεν είναι αυτό μια πολυτέλεια, είναι προστασία του ανθρώπου, γιατί ένα άλλο σφάλμα που γίνεται είναι να εξισώνουμε λόγους και πράξεις. Υπενθυμίζουμε, μάλιστα, ότι έχουμε αναγορεύσει σε σημαντικό κανόνα την αρχή της "λογοδοσίας", αλλά και την αρχή της "αιτιολογίας". Οι αρχές αυτές αφορούν κατα πρώτο λόγο τη δημόσια σφαίρα, δεν εκτείνονται απαραίτητα στην ιδιωτική.
Βέβαια, αν η πρώτη τις ενστερνιστεί, υπάρχουν ελπίδες και για τη δεύτερη.
Μια ματιά στο Δίκαιο, φυσικό (διαχρονικό) και τρέχον, θα μας ενημερώσει καλύτερα επ'αυτών των ζητημάτων (δείτε, αν θέλετε, και εργογραφία μας των τελευταίων χρόνων).
Να υποσημειώσω ότι η "αρχή της λογοδοσίας" είναι παλιά αρχή, διατυπωνόταν ανέκαθεν ως αρχή της δημόσιας ευθύνης. Υλοποιείτο, μεταξύ άλλων, με την λιτή και σαφή διατύπωση σε αρμόδια, κατα πρώτο, όργανα, καθώς και στο δημόσιο λόγο. Η "ιδιωτικοποίηση" του δημόσιου λόγου, κατα κάποιο τρόπο, που συναντάμε σήμερα είναι ζήτημα προς παρατήρηση.
Ευχαριστώ,
Δημήτρης Κιούκιας
Βέβαια, αν η πρώτη τις ενστερνιστεί, υπάρχουν ελπίδες και για τη δεύτερη.
Μια ματιά στο Δίκαιο, φυσικό (διαχρονικό) και τρέχον, θα μας ενημερώσει καλύτερα επ'αυτών των ζητημάτων (δείτε, αν θέλετε, και εργογραφία μας των τελευταίων χρόνων).
Να υποσημειώσω ότι η "αρχή της λογοδοσίας" είναι παλιά αρχή, διατυπωνόταν ανέκαθεν ως αρχή της δημόσιας ευθύνης. Υλοποιείτο, μεταξύ άλλων, με την λιτή και σαφή διατύπωση σε αρμόδια, κατα πρώτο, όργανα, καθώς και στο δημόσιο λόγο. Η "ιδιωτικοποίηση" του δημόσιου λόγου, κατα κάποιο τρόπο, που συναντάμε σήμερα είναι ζήτημα προς παρατήρηση.
Ευχαριστώ,
Δημήτρης Κιούκιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου